Loading...
Yoga2020-10-21T21:54:27+00:00

“Joga je polje na kojem svako može da pobedi, jer pobeda ne znači čija je asana najbolja, pobeda znači razumevanje koja je asana najbolja za vaše telo u datom trenutku. Joga ne uključuje takmičenje za nagradu ili priznanje, tako da poređenje nema drugi značaj osim za proces učenja. Gledanje naprednijeg učenika može da bude izvor inspiracije i pouke. Vežbamo da bismo učili i rasli, a ne za pobedu ili poraz. Joga je jedna od retkih arena u kojoj svi pobeđuju.”

“Joga izvan verovanja”

Ganga Vajt

“Joga je polje na kojem svako može da pobedi, jer pobeda ne znači čija je asana najbolja, pobeda znači razumevanje koja je asana najbolja za vaše telo u datom trenutku. Joga ne uključuje takmičenje za nagradu ili priznanje, tako da poređenje nema drugi značaj osim za proces učenja. Gledanje naprednijeg učenika može da bude izvor inspiracije i pouke. Vežbamo da bismo učili i rasli, a ne za pobedu ili poraz. Joga je jedna od retkih arena u kojoj svi pobeđuju.”

“Joga izvan verovanja”

Ganga Vajt

Zašto joga

Dobrobiti vežbanja joge

Joga umanjuje negativne efekte stresa na naš organizam. Snižava nivo hormona stresa kortizola čime se smanjuje anksioznost, depresija, hronični umor i nesanica.

Vežbanje joga položaja i meditacije može da smanji intenzitet bolova kod različitih zdravstvenih problema.

Joga nas uči kako da pravilnije i efikasnije dišemo. Dijafragmalno disanje deluje umirujuće na naš organizam.

Joga pomaže da se poveća fleksibilnost i pokretljivost tela i poveća raspon pokreta. Vremenom mišići, fascije, tetive i ligamenti postaju elastičniji i jači. Joga pomaže da se popravi držanje tela a time se leđa, vrat, zglobovi i mišići oslobađaju bola.

Joga asane jačaju svaki mišić u telu i tako povećavaju snagu celog tela. Pored toga što jačaju telo, one oslobađaju mišiće zgrčenosti i napetosti.

Joga je blaga fizička aktivnost i ne troši mnogo kalorija. Praktikovanjem joge ceo organizam funkcioniše bolje i efikasnije tako da se poboljšava metabolizam. Odnos prema hrani se menja i postajemo svesniji kvaliteta hrane koju unosimo.

Praktikovanje joge, izvođenje joga položaja-asana poboljšava cirkulaciju krvi i limfe.

Praktikovanje joge blagotvorno deluje na srce i krvotok, tako što smanjuje broj otkucaja srca i krvni pritisak. Bolji i efikasniji rad srca povećava izdržljivost i utiče na bolju iskorišćenost kiseonika tokom vežbanja.

Praktikovanje joge pomaže da postanemo svesniji. Povećava koncentraciju i poboljšava koordinaciju pokreta. Um postaje bistriji, brže reagujemo i bolje pamtimo.

Joga omogućava da dopremo do dubljih nivoa svesti, proširuje vidike, povećava duhovne kapacitete i nivo zadovoljstva u životu.

Zašto joga

Dobrobiti vežbanja joge

Joga umanjuje negativne efekte stresa na naš organizam. Snižava nivo hormona stresa kortizola čime se smanjuje anksioznost, depresija, hronični umor i nesanica.

Vežbanje joga položaja i meditacije može da smanji intenzitet bolova kod različitih zdravstvenih problema.

Joga nas uči kako da pravilnije i efikasnije dišemo. Dijafragmalno disanje deluje umirujuće na naš organizam.

Joga pomaže da se poveća fleksibilnost i pokretljivost tela i poveća raspon pokreta. Vremenom mišići, fascije, tetive i ligamenti postaju elastičniji i jači. Joga pomaže da se popravi držanje tela a time se leđa, vrat, zglobovi i mišići oslobađaju bola.

Joga asane jačaju svaki mišić u telu i tako povećavaju snagu celog tela. Pored toga što jačaju telo, one oslobađaju mišiće zgrčenosti i napetosti.

Joga je blaga fizička aktivnost i ne troši mnogo kalorija. Praktikovanjem joge ceo organizam funkcioniše bolje i efikasnije tako da se poboljšava metabolizam. Odnos prema hrani se menja i postajemo svesniji kvaliteta hrane koju unosimo.

Praktikovanje joge, izvođenje joga položaja-asana poboljšava cirkulaciju krvi i limfe.

Praktikovanje joge blagotvorno deluje na srce i krvotok, tako što smanjuje broj otkucaja srca i krvni pritisak. Bolji i efikasniji rad srca povećava izdržljivost i utiče na bolju iskorišćenost kiseonika tokom vežbanja.

Praktikovanje joge pomaže da postanemo svesniji. Povećava koncentraciju i poboljšava koordinaciju pokreta. Um postaje bistriji, brže reagujemo i bolje pamtimo.

Joga omogućava da dopremo do dubljih nivoa svesti, proširuje vidike, povećava duhovne kapacitete i nivo zadovoljstva u životu.

Učinite nešto dobro za sebe i svoje zdravlje

Vežbajte jogu!

Joga je praktična disciplina bazirana na iskustvu i uvidima. Svako sam prolazi kroz određeni proces promene i transformacije. Dolazi do promena i poboljšanje na fizičkom nivou, a potom dolazi do promene na mentalnom, psihičkom i emotivnom nivou. Rezultat je bolji i kvalitetniji život i blagostanje na svim nivoima.

Aruni škola Hatha joge

Aruni škola joge bavi se teorijom joge na vrlo jednostavan i pristupačan način. Teorija oslobođena dogmi, misticizma i religije pomaže da vežbač dobije ono najbolje što joga pruža. Teorijski okvir baziran na filozofskim osnovama joge i istorijskom razvoju joge uklopljen u današnji, savremeni način života daje nam solidnu osnovu za praktikovanje joge. Joga je praktična disciplina bazirana na iskustvu i uvidima. Svako sam prolazi kroz određeni proces promene i transformacije. Dolazi do promena i poboljšanje na fizičkom nivou, a potom dolazi do promene na mentalnom, psihičkom i emotivnom nivou. Rezultat je bolji i kvalitetniji život i blagostanje na svim nivoima. Kroz ulaganje fizičkog i mentalnog napora učimo da se oslobađamo ustaljenih obrazaca ponašanja koji nisu korisni za nas i naš organizam. Naviknuti smo na obrasce “šta smo mogli” ili “šta bismo mogli” da uradimo i odlažemo ono što treba da uradimo ukoliko smo nezadovoljni sadašnjim stanjem. Ono što treba da uradimo je promena i to promena na svim nivoima. Promena na fizičkom nivou je prvi korak i najgrublji nivo i preko te promene doći ćemo do finijih nivoa. Važno je da se pokrenemo i da radimo nešto konkretno i to sada i odmah i da razbijemo tu staru matricu uverenja, navika, načina razmišljanja i ponašanja koja nam nisu korisna.

Aruni škola joge nas uči principe vežbanja joga položaja – asana i principe disanja u toku vežbanja. Učimo kako osvešćeno disanje, jogičko disanje, pozitivno utiče na naš um i kako vežbajući jogu poboljšavamo svoje fizičko, mentalno, psihičko i emotivno stanje. Objašnjavajući jogu iz različitih uglova želimo da pokažemo kako je joga sveobuhvatna i kako utiče na sve nivoe našeg postojanja. Svakom temom bavićemo se do onog nivoa koji je dovoljan vežbaču da bolje shvati šta je joga i da poboljša efikasnost i efektivnost sopstvenog vežbanja.

ARUNI HATHA JOGA
Vinyasa Flow
Power Yoga

Snažan i dinamičan stil joge koji podstiče pročišćavanje tela kroz znojenje, učvršćuje i gradi mišiće, poboljšava celokupnu fizičku kondiciju.

VINYASA FLOW – fokusira se na povezanosti pokreta i disanja, sekvence su intenzivnije i tečnije, brža je izmena asana i fluidni pokreti koji ih povezuju čine zahtevnu kardiovaskularnu vežbu koja pospešuje koncentraciju i pomaže da se uspostavi ravnoteža daha, tela i uma.

POWER YOGA – bazira se na intenzivnim elementima Ashtanga i Iyengar joge, asane se vezuju jedna na drugu uz sinhronizovano disanje. Poboljšava fleksibilnost, povećava snagu i podiže energiju.

Terapeutska Hatha joga

Terapeutska Hatha joga

  • joga za otklanjanje bolova u leđima
  • ispravljanje deformiteta kičme
  • poboljšanje i popravljanje telesnog držanja
  • jačanje celokupne muskulature i posebno trupa, leđa i trbušnih mišića
  • poboljšanje pokretljivosti kičmenog stuba
  • poboljšanje pokretljivosti svih zglobova
  • pokretljivost kukova i karlice
  • jačanje mišića urogenitalnog trakta
  • poboljšanje disanja
  • kroz rad na fizičkom nivou ublažavanje depresija i anksioznosti.

Psihičko opteređenje, stres, pogrešno držanje tela i loše navike disanja su najčešći uzroci danas vrlo rasprostranjenih tegoba vezanih za kičmu. Joga fizičke vežbe su lagane, ali vrlo dobro deluju na poboljšanje opšteg zdravstvenog stanja vežbača. Postiže se bolja pokretljivost kičmenog stuba i ostalih zglobova. Ojačavaju se mišići trupa (trbušni mišići i mišići leđa) i mišići ruku i nogu. Poboljšava se efikasnost rada srca i cirkulacija krvi. Fizičke vežbe upotpunjene vežbama disanja i opuštanja blagotvorno deluju na fizičko, psihičko, emotivno i mentalno zdravlje vežbača.

Joga za seniore 50+

Vežbanje je važan deo zdravog starenja, i istraživanja pokazuju da redovno vežbanje smanjuje rizik od hroničnih bolesti za 40%.
Ukoliko imate preko 50 godina i razmišljate da počnete sa vežbanjem, navešćemo vam mnogo razloga zbog kojih je dobro da počnete da vežbate jogu.
Nežni i prilagođeni položaji tela, tehnike disanja i relaksacija će vam pomoći da:

  • umanjite negativne fizičke uticaje stresa na vaše telo
  • naučite pravilno da dišete
  • lagano i pažljivo istegnete svoje telo
  • regulišete krvni pritisak i holesterol
  • uravnotežite rad unutrašnjih organa i žlezda
  • poboljšate fleksibilnost kičmenog stuba i zglobova
  • povećate snagu i gipkost celog tela
  • ublažite simptome menopauze
  • poboljšate osećaj ravnoteže, koncentracije i pažnje
  • sprečite pojavu osteoporoze, artritisa i ublažite bolove u zglobovima i poboljšate san

Joga nam pomaže da na zdrav i prirodan način pomognemo sebi i svom telu. Uz pomoć joge mi istežemo, jačamo i oblikujemo mišićno – skeletnu građu, i na taj način ispravljamo stav tela, poboljšavamo zdravlje i pravilno povezujemo sve telesne funkcije. Nemorate biti ni mladi, ni gipki, ni u kondiciji da bi ste uživali u blagodetima koje pruža joga.

Hatha joga-početni nivo

Joga nam pomaže da na zdrav i prirodan način pomognemo sebi i svom telu. Uz pomoć joge mi istežemo, jačamo i oblikujemo mišićno – skeletnu građu, i na taj način ispravljamo stav tela, poboljšavamo zdravlje i pravilno povezujemo sve telesne funkcije. Ne morate biti ni mladi, ni gipki, ni u kondiciji da bi ste uživali u blagodetima koje pruža joga.

Amila Lukić se jogom bavi od 2000. godine.

  • Vežbala kod novosadskog profesora Dragana Petrovića od 2000. do 2009.
  • Završila školu za joga instruktore “Vidya Yoga” Dragana Lončara u Beogradu
  • Seminar meditacije “Vidya Yoga” Dragana Lončara u Beogradu
  • Usavršavala se na seminarima Šedou joge kod Šandora Remetea i Andreja Rožnova
  • Pohadjala kurs Aštanga joge kod Dilana Berštajna i Ranka Stoiljkovića
  • Zvanje operativnog trenera joge stekla na fakultetu za sport i turizam ,,TIMS,,
  • Član Evropske joga alijanse
  • Praktičar transakcione analize (TA)
  • Reiki praktičar
  • Završila NLP Practitioner na NLP Institutu Slavice Squire u Beogradu

Yin Yang yoga

Yin Yang joga je praksa koja u sebi sjedinjuje aktivne i pasivne stilove joge. U Yin delu časa kojim počinjemo vežbanje, položaji su pretežno sedeći ili ležeći, bez dinamičnih pokreta. Dužim zadržavanjem u položajima povećavamo fleksibilnost, podstičemo popuštanje mišićne fascije i vezivnog mišićnog tkiva. Duga, pasivna istezanja su prilika da posmatramo dah, da pratimo kako se disanje menja dužim ostajanjem u položajima i sa promenom položaja. Ovakav način vežbanja je veoma isceljujući na mentalnom i emotivnom nivou i odlična je priprema za aktivniji deo časa i meditaciju. U Yang delu časa naglasak je na položajima i sekvencama prakse koje jačaju stomak i leđa, s posebnim naglaskom na vežbe za jačanje trbušnog zida i mišića karličnog dna. Takođe, veliki naglasak je na asanama karličnog područja čijim istezanjem i jačanjem se ono balansira i prokrvljuje. Idealna balansirajuća praksa za žene koju ćete moći brzo naučiti i sami primenjivati i u vlastitom domu – jer cilj je da nam joga bude svakodnevna praksa kako bismo u potpunosti osetili njene benefite na naš život.

Joga za sportiste

Šta predstavlja joga?
Joga je disciplina koja balansira telo,um i emocije.U današnje vreme se ona takođe opisuje i kao preventivna,terapeutska i antistresna metoda vežbanja.
Zašto je važno vežbati jogu?
Vežbajući jogu redovno 2-3 puta nedeljno,već posle nekoliko nedelja će te se osećati snažnije,odmornije i smirenije.
Šta predstavlja Joga za sportiste?
Program joge za sportiste je namenjen kako profesionalnim tako i amaterskim i rekreativnim sportistima. Program je kombinacija fizičkih vežbi,tehnika disanja i relaksacije.
FIZIČKIM VEŽBANJEM poboljšavamo snagu, izdržljivost, fleksibilnost, koordinaciju, balans i smanjujemo rizik od povreda.
TEHNIKAMA DISANJA smirujemo um, proširujemo kapacitet pluća i poboljšavamo koncentraciju.
RELAKSACIJOM ubrzavamo proces oporavka.
Poznati sportisti koji vežbaju jogu:
U današnje vreme dosta profesionalnih sportista vežba jogu radi poboljšanja svojih performansi.
Najpoznatiji među njima su: Novak Đoković, Endi Marej, Serena Vilijams (tenis), Rajan Gigs (fudbal), Dirk Novicki (košarka)…

Prenatal joga – joga za trudnice

Šta je Prenatal joga?

Ukratko rečeno, Prenatal joga odnosi se na sve vežbe joge koje se vežbaju tokom trudnoće. Reč joga označava integritet i ujedinjenje. Kroz praksu joge nastojimo uspostaviti psihičku, fizičku i duhovnu celovitost sami sa sobom, ali i sa celim svetom oko nas. Prenatal joga, uz sve navedeno, stvara i posebnu povezanost između majke i deteta koje raste u njoj, te priprema ženu u potpunosti za porođaj i sve izazove koje majčinstvo nosi sa sobom.

Ko može da vežba Prenatal jogu?

Sve trudnice koje su prošle 12-tu nedelju trudnoće, uz odobrenje svog ginekologa, mogu dolaziti na grupne časove – bez obzira da li su pre praktiovale jogu. Trudnice koje su se aktivno bavile sportom ili jogom i pre trudnoće mogu vežbati i u prvom trimestru trudnoće, uz odobrenje svog ginekologa.

Za trudnice koje imaju rizičnu trudnoću ili određene poremećaje u trudnoći drže se individualni privatni časovi joge i pripreme za porođaj koji su prilagođeni njihovoj specifičnoj zdravstvenoj situaciji (molim javiti se na kontakt!).

Anini Prenatal časovi

Ovaj siguran i iskustvom potvrđen program (kroz iskustvo vlastite trudnoće i porođaja, te u višegodišnjem radu s drugim trudnicama) osmislila je i vodi Ana Plisnić koja ih, kombinujući razne stilove joge, prilagođava potrebama trudnica zavisno u kojem trimestru trudnoće se nalaze i zavisno koje trudničke tegobe osećaju. Bez obzira što se radi o grupnim časovima, Ana insistira na individualnom pristupu kako bi pomogla svakoj trudnici ponaosob da bi se što bolje pripremila za porođaj.
Tokom časa prenatal joge praktikuju se određene asane (položaji), meditativne tehnike, vizualizacija, tehnike svesnosti/otklanjanja bola i pranayama (vežbe disanja) koje su pogodne za trudnoću i u svrhu pripreme za porođaj. Vežbe disanja koje se rade na prenatal časovima su korisne, ne samo za vreme trunoće i porođaja, već i u različitim fazama majčinstva i tokom celog života. Kroz asane (položaje) povećava se izdržljivost i fleksibilnost tela, pogotovo mišića potrebnih za porođaj, karlice i kukova, zatim povećava koncentracija, popravlja držanje tela i otklanja bol u leđima koja je česta pojava u trudnoći. Prenatal joga takođe smanjuje rizik prevremenog porođaja, reguliše krvni pritisak, pojačava cirkulaciju, smanjuje mogućnost pojavljivanja neugodnih stanja karakterističnih za trudnoću, poput sindroma karpalnog kanala, glavobolje, nedostatak daha, oticanja nogu…

Osim samih časova, Ana organizije i razne radionice potpore trudnicama gde žene imaju priliku izneti svoja iskustva, mišljenja, saznanja, ali i proći teoretski deo pripreme za porođaj (bilo da se radi o prirodnom porođaju ili carskom rezu), te saveta kako sebi uz pomoć joge pomoći za vreme samog porođaja.

Joga za mame i bebe

Joga za mame i bebe predstavlja idealan vid vežbanja koje objedinjuje majčine i bebine potrebe. Radi se o dinamičnim časovima postnatal joge koji pružaju priliku mamama da se brzo vrate u formu, te povrate snagu nakon porođaja, dojenja i neprospavanih noći. Fokus ovih časova je na jačanju snage i stabilnosti mišića leđa, stomaka i karlice, te na otklanjanu napetosti u ramenima i vratu koje žene često osete u periodu dojenja. Takođe, na časovima se jača duhovna, emotivna i fizička veza između mame i bebe, te mama ima priliku da nauči razne vežbe koje može kući svakodnevno praktikovati sa svojom bebom. Osim navedenih vežbi za mame, radimo vežbice i masažu za bebe kako bi mama sama mogla pratiti motorički razvoj deteta, te vežbice koje potiču varenje i regulišu obrasce spavanja kod beba.

Lepota ovih joga časova leži u činjenici da oni predstavljaju uživanje i za mamu i za bebu, i ako imate strah da će vaša beba biti plažljiva, nemirna, i da se možda neće moći uklopiti, ovi časovi su upravo za Vas razuvere, jer Vaše bebe su radoznale, nasmejane i zaigrane. Časovi su koncipirani i podređeni bebinim potrebama, tako da ste potpuno slobodni da u svakom trenutku bebu nahranite, presvučete, uspavate i utešite. Kao što je poznato, joga otklanja stres u životu pojedinca, dok joga za mame i bebe upravo nas uči da prepoznajemo i odgovaramo na bebine potrebe bez stresa, u isto vreme dok smo posvećeni sebi, te uživamo podršku drugih mama u grupi.
Dobrobiti za mame:

  • brži povratak u formu od pre trudnoće
  • povećanje snage i fleksibilnosti
  • ravnoteža tela i uma
  • smanjenje napetosti u telu, reduciranje boli u ramenom pojasu i leđima
  • smanjenje anksioznosti, stresa i postporođajne depresije
  • učenje joga prakse koju možete same izvoditi kući
  • učenje baby joga rutine i masaže koju možete redovno praktikovati sa svojom bebom kući
  • nova prijateljstva s drugim mamama
  • novim majkama joga pomaže da se lakše nose sa stresom ranog majčinstva

Dobrobiti za bebe:

  • bolji obrasci spavanja
  • stimulacija nervnog i digestivnog sistema često utiče na nestanak kolika
  • taktilna stimulacija unapređuje razvoj mozga i nervnog sistema
  • ovaj vid aktivnosti (kroz visoki stepen prisutnosti) pomaže mami i bebi da se još više povežu i da se probudi njihova komunikacija
  • povećanje bebine snalažljivosti u novim situacijama
  • beba se uči interakciji s drugima i aktivnoj igri

Šta poneti na čas?

  • ćebence za bebu
  • bebinu najdražu igračku
  • hranu za bebu
  • pelenu
  • ugodnu odeću za mamu i bebu
  • preporuka je da se beba nahrani jedan sat pre vežbanja, a mama da vežba na prazan stomak (da je prošlo bar 2 sata od poslednjeg obroka)

Joga – obaveštenja

Sve najnovije informacije o vežbanju, rasporedu i najavama joga radionica pratite ovde

Pre nego što pokušate nekoga da izlečite, pitajte ga da li je spreman da se odrekne stvari koje ga čine bolesnim.

Hipokrat

Joga ne menja način na koji posmatramo stvari, ona transformiše osobu koja posmatra.

B.K.S. Iyengar
Go to Top