Zašto joga

Preporučite drugima ...Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterPin on PinterestShare on TumblrEmail this to someone

1. JOGA…OSLOBAĐA STRESA. Joga umanjuje negativne fizičke uticaje stresa na naše telo. Aktivnom relaksacijom, joga pomaže u snižavanju nivoa hormona stresa kortizola. Kao prateće pojave javljaju se i sniženje krvnog pritiska, ujednačen srčani ritam,
bolje varenje i jačanje imuniteta, te ublažavanje simptoma izazvanih poremećajima kao što su anksioznost, depresija, hronični umor, astma i nesanica.

2. JOGA…UBLAŽAVA BOLOVE. Istraživanja su pokazala da je vežbanje joga asana (položaja), meditacija, ili njihova kombinacija, dovelo do smanjenja intenziteta bolova kod ljudi sa oboljenjima kao što su rak, multipla skleroza, auto-imune bolesti i hipertenzija, te kod artritisa, bolova u leđima i vratu i drugih hroničnih oboljenja. Neki od vežbača naveli su da i emotivni bol može biti ublažen tokom vežbanja joge.

3. JOGA…POSPEŠUJE DISANJE, jer uči ljude da udišu sporije i dublje. Tako se unapređuje funkciju pluća, podstiže bolji telesni odgovor na relaksaciju i povećava količinu kiseonika koja je telu na raspolaganju.

4. JOGA…POVEĆAVA TELESNU FLEKSIBILNOST. Ona pomaže da se poveća fleksibilnost i pokretljivost tela, uvećavajući raspon pokreta i smanjujući neprijatna probadanja i bolove. Veliki broj ljudi na prvom času joge ne može da dodirne svoje nožne prste. Postepeno oni počinju da koriste mišiće adekvatne pokretu. Vremenom se ligamenti, tetive i mišići izdužuju, povećava se njihova elastičnost, te se tako omogućava veći broj položaja. Joga takođe pomaže da se popravi držanje tela a time se leđa, vrat, zglobovi i mišići oslobađaju bola.

5. JOGA…POVEĆAVA TELESNU SNAGU. Joga asane zatežu svaki mišić u telu i tako povećavaju snagu tela bukvalno od glave do pete. Pored toga što jačaju telo, one oslobađaju mišiće zgrčenosti i napetosti.

6. JOGA…ODRŽAVA OPTIMALNU TELESNU TEŽINU. Joga (čak i stilovi koji ne podrazumevaju intenzivno vežbanje) može da pomogne da se telesna težina drži pod kontrolom tako što snižava nivo kortizola, te sagoreva suvišne kalorije i smanjuje stres. Ona utiče i na usvajanje navika zdrave ishrane i obezbeđuje bolje vrednovanje sopstvene dobrobiti i povećano samopoštovanje.

7. JOGA…POSPEŠUJE BOLJU CIRKULACIJU, a kao rezultat praktikovanja različitih joga položaja, bolji je protok krvi zasićene kiseonikom u ćelije organizma.

8. JOGA…POBOLJŠAVA STANJE SRCA. čak i joga vežbe niskog intenziteta blagotvorno deluju na srce tako što snižavaju broj otkucaja srca tokom odmora, povećavaju izdržljivost i utiču na bolju iskorišćcenost kiseonika tokom vežbanja.

9. JOGA…POMAŽE DA SE USREDSREDIMO NA SADAŠNJOST, da postanemo svesniji i da u svom umu osvestimo svoje zdravo telo. Ona otvara put ka povećanoj koncentraciji i boljoj koordinaciji pokreta, bržem reagovanju i boljem pamćenju.

10. JOGA…UTIČE NA UNUTRAŠNJI MIR. Aspekt meditacije u jogi mnogima je pomogao da dosegnu dublje nivoe svesti, spiritualnost i nalaženje zadovoljstva u životu. Veliki broj ljudi koji su jogom počeli da se bave iz drugih razloga, naglašavaju da je upravo ovo suštinski razlog zbog kojeg je joga postala bitan deo njihovog svakodnevnog života.

Preporučite drugima ...Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterPin on PinterestShare on TumblrEmail this to someone

Leave a Reply