Setu Bandha Sarvangasana – Poza most

Preporučite drugima ...Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterPin on PinterestShare on TumblrEmail this to someone

Asane su stavovi ili položaji tela u jogi i one ?ine važan element vežbanja joge. Fizi?ke vežbe u jogi zvane asane predstavljaju nenaporne vežbe koje obezbe?uju nežno istezanje koje pogoduje održavanju vitalnosti zglobova, miši?a, tetiva i drugih delova tela. Asane doprinose osnaženom nervnom sistemu, boljoj cirkulaciji, osloba?anju od napetosti i pove?anoj pokretljivosti tela.

U toku 2013.godine svake nedelje objavljiva?emo po jednu asanu uz opis asane i spisak dobrobiti, terapeutskih indikacija i kontraindikacija.

Setu Bandha Sarvangasana – Poza most
(setu na sanskritu = most; bandha na sanskritu = zaklju?ati)

Setu Bandha Sarvangasana je dobila ime po tome što podse?a na most, a energija tela je “zaklju?ana” jer su grlo i brada pritisnuti u tzv. džalandara-bandu (jalandhara bandha). Ovo je relativno laka asana za izvo?enje jer se glava, vrat, vrhovi ramena i tabani nalaze na podu. Zadržavanje u ovoj asani je od 30 sekundi do nekoliko minuta.

Anatomski fokus: organi u karlici
Terapeutske aplikacije: stres i umor
Dobrobiti: isteže vratne i grudne miši?e i ki?mu; smiruje um i pomaže kod glavobolje, nesanice, stresa i blage depresije; stimuliše rad organa za varenje, disajnih organa i štitne žljezde; olakšava menstrualne bolove i probleme u menopauzi; pomaže u terapiji povišenog krvnog pritiska, sinuzitisa, osteoporoze i astme
Kontraindikacije: povrede vrata
Napomena: oprezno spuštajte ramena na pod
Varijacije: radi ve?eg istezanja u  možete stopala da primaknete bliže kukovima ili da ih podignete na prste, a isto tako možete kolena potpuno da ispravite; možete umesto da držite ruke na bokovima da ih ispružene sa prepletenim prstima stavite na pod ispod tela. Varijacija ove asane je Eka pada setu bandha sarvangasana kod koje se ispružena noga podignuta u vazduh i istegnuta ka plafonu drži u tom položaju 10-30 sekundi.
Greške prilikom izvodjenja asane: spušteni kukovi, kolena okrenuta ka spolja ili stopala ka unutra, glava i ramena odstoje od poda

 

Preporučite drugima ...Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterPin on PinterestShare on TumblrEmail this to someone

Leave a Reply