Krounchasana– Poza čaplja

Preporučite drugima ...Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterPin on PinterestShare on TumblrEmail this to someone

Asane su stavovi ili položaji tela u jogi i one čine važan element vežbanja joge. Fizičke vežbe u jogi zvane asane predstavljaju nenaporne vežbe koje obezbeđuju nežno istezanje koje pogoduje održavanju vitalnosti zglobova, mišića, ligamenata, tetiva i drugih delova tela. Asane doprinose osnaženom nervnom sistemu, boljoj cirkulaciji, oslobađanju od napetosti i povećanoj pokretljivosti tela.

U toku 2013.godine svake nedelje objavljivaćemo po jednu asanu uz opis asane i spisak dobrobiti, terapeutskih indikacija i kontraindikacija.

Krounchasana – Poza čaplja

(krouncha na sanskritu = čaplja)

Krounchasana podseća na čaplju sa istegnutim vratom i podignutom glavom. Krouncha je takođe i ime planine za koju se kaže da je ‘unuka’ Himalaja. Zadržavanje u ovoj asani je od 30 sekundi do 1 minut.

 

Anatomski fokus: tabani, skočni zglobovi, listovi, kolena, butine, zadnja loža nogu, ramena i grudni koš
Terapeutske aplikacije: nadimanje, ravni tabani
Dobrobiti: isteže zadnju ložu nogu; stimuliše rad abdominalnih organa i srca
Kontraindikacije: povrede kolena i skočnih zglobova, menstruacija
Varijacije:ova asana se pravilno izvodi sa savijenom nogom tako da je list sa spoljašnje strane butine – Ardha virasana; lakša varijanta izvođenja ove asane je sa nogom savijenom u kolenu, ali sa unutrašnje strane butine
Modifikacije: ukoliko ne možete u potpunosti da ispružite podignutu nogu ili leđa, možete da prebacite pojas preko stopala pre podizanja noge
Greške prilikom izvodjenja asane: podignuta noga savijena u kolenu, savijena kičma

 

 

 

 

 

 

Preporučite drugima ...Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterPin on PinterestShare on TumblrEmail this to someone

Leave a Reply