Gomukhasana- Poza kravlje lice

Preporučite drugima ...Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterPin on PinterestShare on TumblrEmail this to someone

Asane su stavovi ili položaji tela u jogi i one čine važan element vežbanja joge. Fizičke vežbe u jogi zvane asane predstavljaju nenaporne vežbe koje obezbeđuju nežno istezanje koje pogoduje održavanju vitalnosti zglobova, mišića, ligamenata, tetiva i drugih delova tela. Asane doprinose osnaženom nervnom sistemu, boljoj cirkulaciji, oslobađanju od napetosti i povećanoj pokretljivosti tela.

U toku 2013.godine svake nedelje objavljivaćemo po jednu asanu uz opis asane i spisak dobrobiti, terapeutskih indikacija i kontraindikacija.

Gomukhasana – Poza kravlje lice
(go na sanskritu = krava; mukha na sanskritu = lice)
Gomukhasana je dobila ime i po tradicionalnom duvačkom instrumentu gomukha koji je sličan trubi ili rogu. Zadržavanje u ovoj asani je od 1-2 minuta.

 

Anatomski fokus: skočni zglobovi, kukovi, butine, ramena, grudi
Terapeutske aplikacije: istezanje zglobova i mišića ruku, nogu i trupa
Dobrobiti: isteže skočne zglobove, kukove, butine, tricepse, grudi, ramena i pazuhe
Kontraindikacije: povrede ramena i vrata
Napomena: nemojte da Vas iznenadi ukoliko u ovoj asani možete da uhvatite prste na leđima kad Vam je npr.desna ruka gore, a ne možete kada je leva
Varijacije: kad ste u pozi možete da se nagnete prema gornjoj butini i nakon 20 sekundi se podignite sa uzdahom, takođe možete da odmaknete ruke od torza radi boljeg istezanja grudi i pazuha
Modifikacije: ova asana je veoma teška za osobe koje su nerazgibane u ramenima i one vrlo često ne mogu da dohvate prste na leđima, pa se preporučuje rad sa pojasom
Greške prilikom izvodjenja asane: veoma je važno držati karlicu uspravno jer je inače jako teško potpuno ispraviti kičmu što je neophodno za pravilno izvođenje ove asane
Preporučite drugima ...Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterPin on PinterestShare on TumblrEmail this to someone

Leave a Reply