Bakasana – Poza ždral

Preporučite drugima ...Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterPin on PinterestShare on TumblrEmail this to someone

Asane su stavovi ili položaji tela u jogi i one čine važan element vežbanja joge. Fizičke vežbe u jogi zvane asane predstavljaju nenaporne vežbe koje obezbeđuju nežno istezanje koje pogoduje održavanju vitalnosti zglobova, mišića, ligamenata, tetiva i drugih delova tela. Asane doprinose osnaženom nervnom sistemu, boljoj cirkulaciji, oslobađanju od napetosti i povećanoj pokretljivosti tela.

U toku 2013.godine svake nedelje objavljivaćemo po jednu asanu uz opis asane i spisak dobrobiti, terapeutskih indikacija i kontraindikacija.

Bakasana – Poza ždral
(baka na sanskritu = ždral)
Bakasana podseća na pticu ždral koja stoji u močvari i po tome je dobila ime, spada u balansirajuće asane. Zadržavanje u ovoj asani je od 20 sekundi do 1 minut.

 

Anatomski fokus: zglob šake
Dobrobiti: ojačava ruke i zglobove šake; isteže gornji deo leđa; ojačava i tonira abdominalne mišiće; isteže prepone.
Kontraindikacije: povrede zglobova šake, sindrom “karpalnog tunela” http://www.stetoskop.info/Sindrom-karpalnog-tunela-711-c31-sickness.htm, trudnoća
Napomena: za lakše izvođenje treba pre ulaska u asanu spojiti zadnjicu i stopala i tako se podizati i pri tom “gurati” ruke prema cevanicama, a prepone što više ka unutra prema karlici jer to pomaže prilikom podizanja. Ukoliko imate bolove u ručnim zglobovima prilikom izvođenja Bakasane možete malo da savijete prste na rukama umesto da ih držite ispružene na podu, ovo smanjuje pritisak na ručne zglobove.
Modifikacije: ukoliko imate problema pri podizanju nogu prilikom izvođenja ove asane, možete da čučnete na neku izdignutu podlogu pa da tako uđete u asanu.
Greške prilikom izvodjenja asane: preveliki razmak između zadnjice i stopala

 

 

 

 

 

Preporučite drugima ...Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterPin on PinterestShare on TumblrEmail this to someone

Leave a Reply