Virasana – Poza heroja

Preporučite drugima ...Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterPin on PinterestShare on TumblrEmail this to someone

Virasana – Poza heroja
(vira na sanskritu = čovek, heroj)

Virasana je sedeća asana i u ovom položaju se i meditira i vežba disanje – pranajama. Iako izgleda kao jednostavna asana, zadržavanje u ovoj pozi dvadeset i više minuta može da bude veoma teško zbog trnjenja u nogama, i upravo izdržavanje tog neprijatnog osećaja u nogama čini nas herojima spremnim za hrabro suočavanje sa svakodnevicom. U najstarijem spisu o jogi Hatha Yoga Pradipika piše da ova asana stabilizuje protok energije u reproduktivnim organima i povećava snagu volje i jača celo telo.
virasana1
Dobrobiti: isteže skočne zglobove, butine i kolena; olakšava pritisak i stres na kičmu; stimuliše rad organa u abdomenu i pomaže izbacivanje gasova; olakšava probleme u menopauzi; smanjuje oticanje nogu u trudnoći (II trimestar); pomaže u terapiji visokog pritiska i astme
Kontraindikacije: povrede kolena i skočnih zglobova; problemi sa srcem; kod glavobolje ovu asanu izvoditi ležeći trupom na jastuku ili ćebetu tzv. supta virasana
Modifikacije: ukoliko imate bolove u skočnim zglobovima prilikom izvođenja ove asane, možete ispod skočnih zglobova, pre nego sednete na pete, da stavite peškir savijen u rolnu; ukoliko ne možete da se spustite tako da sednete na pete, možete ispod sedalnog dela staviti savijeno ćebe i sesti na njega
Varijacije: za produbljivanje ove asane stavite šake na kolena, ispružite ruke u laktovima i pritisnite ruke na kolena, pri tom potpuno ispravite torzo i približite lopatice jednu ka drugoj, podignite grudnu kost i spustite bradu ka grudima, bez savijanja u vratu, i držite ovaj položaj 10-20 sekundi pa nakon toga sklonite ruke s kolena i podignite bradu

 

Preporučite drugima ...Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterPin on PinterestShare on TumblrEmail this to someone

Leave a Reply