Virabhadrasana II – Poza ratnika II

Preporučite drugima ...Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterPin on PinterestShare on TumblrEmail this to someone

Asane su stavovi ili položaji tela u jogi i one ?ine važan element vežbanja joge. Fizi?ke vežbe u jogi zvane asane predstavljaju nenaporne vežbe koje obezbe?uju nežno istezanje koje pogoduje održavanju vitalnosti zglobova, cheap
miši?a, ligamenata, tetiva i drugih delova tela. Asane doprinose osnaženom nervnom sistemu, boljoj cirkulaciji, osloba?anju od napetosti i pove?anoj pokretljivosti tela.

U toku 2013. godine svake nedelje objavljiva?emo po jednu asanu uz opis asane i spisak dobrobiti, terapeutskih indikacija i kontraindikacija.

Malasana – Poza venac
(mala na sanskritu = venac, brojanica)
Malasana je dobila ime po tome što u ovoj asani osoba ?u?i i tako li?i na perlu, a mala na sanskritu zna?i perla, ali i venac ili brojanica. Zadržavanje u ovoj asani je od 30 sekundi do nekoliko minuta.
Malasana1 namaskar
Anatomski fokus: butine
Dobrobiti: isteže prepone, sko?ne zglobove i donji deo le?a; ja?a i tonira stoma?ne miši?e; ublažava bol u donjem delu le?a za vreme menstruacije
Kontraindikacije: povrede kolena i donjeg dela le?a
Napomena: ukoliko ne možete da izdržite u dubokom ?u?nju podignite pete s poda tj.?u?anj radite na nožnim prstima; ukoliko se kolena naginju ka unutra (pravilan položaj je da su kolena usmerena u istom pravcu kao stopala), laktovima ih pridržavajte u pravilnom položaju 
Varijacije: kod ove asane je bitan ?u?anj, a ruke mogu da budu u namaskaru kao na slici gore, ili mogu da budu u zadnjem namaskaru, zatim na podu ili isprepletene ispred lica u tzv.garuda položaju kao na slici dole
Malasana 2 garuda
Modifikacije: ukoliko ne možete da ?u?nete u duboki ?u?anj, stavite savijeno ?ebe ispod peta
Greške prilikom izvodjenja asane: pogrešan položaj kolena ka unutra

Asane su stavovi ili položaji tela u jogi i one ?ine važan element vežbanja joge. Fizi?ke vežbe u jogi zvane asane predstavljaju nenaporne vežbe koje obezbe?uju nežno istezanje koje pogoduje održavanju vitalnosti zglobova, ailment
miši?a, here
ligamenata, tetiva i drugih delova tela. Asane doprinose osnaženom nervnom sistemu, boljoj cirkulaciji, osloba?anju od napetosti i pove?anoj pokretljivosti tela.

U toku 2013. godine svake nedelje objavljiva?emo po jednu asanu uz opis asane i spisak dobrobiti, terapeutskih indikacija i kontraindikacija.

Malasana – Poza venac
(mala na sanskritu = venac, brojanica)
Malasana je dobila ime po tome što u ovoj asani osoba ?u?i i tako li?i na perlu, a mala na sanskritu zna?i perla, ali i venac ili brojanica. Zadržavanje u ovoj asani je od 30 sekundi do nekoliko minuta.
Malasana1 namaskar
Anatomski fokus: butine
Dobrobiti: isteže prepone, sko?ne zglobove i donji deo le?a; ja?a i tonira stoma?ne miši?e; ublažava bol u donjem delu le?a za vreme menstruacije
Kontraindikacije: povrede kolena i donjeg dela le?a
Napomena: ukoliko ne možete da izdržite u dubokom ?u?nju podignite pete s poda tj.?u?anj radite na nožnim prstima; ukoliko se kolena naginju ka unutra (pravilan položaj je da su kolena usmerena u istom pravcu kao stopala), laktovima ih pridržavajte u pravilnom položaju 
Varijacije: kod ove asane je bitan ?u?anj, a ruke mogu da budu u namaskaru kao na slici gore, ili mogu da budu u zadnjem namaskaru, zatim na podu ili isprepletene ispred lica u tzv.garuda položaju kao na slici dole
Malasana 2 garuda
Modifikacije: ukoliko ne možete da ?u?nete u duboki ?u?anj, stavite savijeno ?ebe ispod peta
Greške prilikom izvodjenja asane: pogrešan položaj kolena ka unutra

Virabhadrasana  možda je malo ?udno da se poza u jogi povezuje sa ratnikom, plague
ali samo na prvi pogled Ime ove asane upu?uje na “spiritualnog ratnika” što je cilj i ideal svakog vežba?a joge  koji treba da se hrabro bori s univerzalnim neprijateljem – neznanjem (avidya) koje je izvor svih patnji na ovom svetu. Postoje tri varijante Virabhadrasane ili Poze ratnika, diagnosis
a to su Virabhadrasana I, II i III.

Virabhadrasana II – Poza ratnika II

VirabhadrasanaIAnatomski fokus: ramena
Terapeutske aplikacije: išijas
Dobrobiti: ja?a i isteže butine i sko?ne zglobove; isteže miši?e grudnog koša i ramena; stimuliše rad abdominalnih organa; ja?a snagu i izdržljivost organizma; olakšava bolove u le?ima, posebno u drugom trimestru trudno?e; pomaže kod išijasa, ravnih tabana, osteoporoze  
Kontraindikacije: povišeni krvni pritisak, proliv
Napomena: osobe s bolovima u vratu ne treba glavu da okrenu u pravcu ruke koja je ispružena napred, ve? glava treba da ostane u neutralnom položaju
Modifikacije: za produbljivanje ove asane možete dlanove i unutrašnju stranu podlaktica da okrenete prema gore
Greške prilikom izvo?enja asane: savijeno koleno prednje noge nagnuto ka unutra, nedovoljno ispružena zadnja noga, torzo nagnut ka napred 

 

Preporučite drugima ...Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterPin on PinterestShare on TumblrEmail this to someone

Leave a Reply