Sirsasana – Poza Stoj na glavi

Preporučite drugima ...Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterPin on PinterestShare on TumblrEmail this to someone

Sirsasana – Poza Stoj na glavi
(sirsa na sanskritu = glava)

Sirsasana se smatra jednom od najvažnijih asana i često se naziva “kraljicom asana”.  Spada u tzv. obrnute položaje ili inverzije. Zadržavanje u ovoj asani je od nekoliko sekundi pa do koliko možete da izdržite. Preporučuje se postepeno produžavanje zadržavanja u asani sve dok možete da izdržite nekoliko desetina minuta.
Siršasana
Dobrobiti: smiruje um i pomaže u smanjivanju stresa i kod blagih depresija; stimuliše rad štitne žlezde i epifize; jača mišiće ruku, nogu i kičmenog stuba; poboljšava rad pluća i abdominalnih organa; stimuliše varenje; pomaže kod problema u menopauzi, kao i kod astme, nesanice i upale sinusa
Kontraindikacije: povrede vrata i leđa; glavobolja; problemi sa srcem; visok ili nizak krvni pritisak; menstruacija; trudnoća (ukoliko ste iskusni vežbač i već duže izvodite ovu asanu onda nije kontraindikovana u prva dva trimestra tj. možete izvoditi asanu ako vam prija)
Napomena: početnicima se ne preporučuje izvođenje ove asane bez nadzora instruktora; najčešća greška početnika u ovoj asani je da suviše pritiska prenose na vrat i glavu što je potencijalno veoma opasno i može da dođe do povreda vrata. Zato se preporučuje da se ova asana izvodi uza zid i to tako što se 90-95% težine prenese na ruke i ramena, a tek posle postepeno učiti prenošenje težine na glavu.
Modifikacije: ukoliko imate problem s balansiranjem tokom izvođenja ove asane prislonite noge uza zid, ali samo stopala
Varijacije: iz položaja siršasane tj.stoja na glavi može se težina prebaciti na laktove i podlaktice i odvojiti glava od poda- to je tzv. siršana na podlakticama
Siršasana na podlakticama

Preporučite drugima ...Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterPin on PinterestShare on TumblrEmail this to someone

Leave a Reply