Shalabhasana – Poza skakavac

Preporučite drugima ...Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterPin on PinterestShare on TumblrEmail this to someone

Asane su stavovi ili položaji tela u jogi i one čine važan element vežbanja joge. Fizičke vežbe u jogi zvane asane predstavljaju nenaporne vežbe koje obezbeđuju nežno istezanje koje pogoduje održavanju vitalnosti zglobova, mišića, ligamenata, tetiva i drugih delova tela. Asane doprinose osnaženom nervnom sistemu, boljoj cirkulaciji, oslobađanju od napetosti i povećanoj pokretljivosti tela.

U toku 2013.godine svake nedelje objavljivaćemo po jednu asanu uz opis asane i spisak dobrobiti, terapeutskih indikacija i kontraindikacija.

Shalabhasana – Poza skakavac
(shalabha na sanskritu = skakavac, asana na sanskritu = poza, položaj)
Shalabhasana podseća na skakavca koji se odmara, ali ova asana nije poza za odmaranje i ona je zahtevnija nego što izgleda jer je za njeno izvođenje je potrebna i energija i mentalni fokus. Zadržavanje u ovoj asani je od 30 sekundi do 1 minut.
Anatomski fokus: zadnjica, ligamenti kolena, listovi, leđa, pluća, nadlaktice, vrat
Terapeutske aplikacije: umor, nadimanje, konstipacija (zatvor), poremećaj varenja, bolovi u donjem delu leđa
Dobrobiti: jađa mišiće kičme, zadnjice i zadnjeg dela nogu i ruku; isteže ramena, grudi, stomak i butine; popravlja držanje tela; stimuliše abdominalne organe; pomaže kod stresa i umora
Kontraindikacije: povrede vrata i leđa, glavobolja, trudnoća
Napomena: kod ove asane je veoma teško zadržati podignute noge od zemlje pa se preporučuje da pre ulaska u asanu ležeći na stomaku spustite dlanove na pod i prilikom udaha pritisnete pod što pomaže pri podizanju nogu od poda. Ova asana se uvek izvodi tako da se drži podignuta prvo jedna noga 30 sekundi, pa onda druga noga isto 30 sekundi – Ardha Salabhasana (Poza poluskavca) i onda se podignu obe noge .
Varijacije: možete ovu asanu da izvodite tako što se prepletu prsti šake i postave ruke na pod sa ispravljenim laktovima i šakama ispod karlice

 

Modifikacije: kao ispomoć u podizanju nogu možete ispod prednjeg dela butina da stavite savijeno ćebe
Greške prilikom izvodjenja asane: zabacivanje nogu na gore, podignuta brada od poda, držanje nosa ili čela umesto brade na podu

 

 

Preporučite drugima ...Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterPin on PinterestShare on TumblrEmail this to someone

Leave a Reply