Paripurna Navasana- Poza čamac

Preporučite drugima ...Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterPin on PinterestShare on TumblrEmail this to someone

Asane su stavovi ili položaji tela u jogi i one čine važan element vežbanja joge. Fizičke vežbe u jogi zvane asane predstavljaju nenaporne vežbe koje obezbeđuju nežno istezanje koje pogoduje održavanju vitalnosti zglobova, mišića, ligamenata, tetiva i drugih delova tela. Asane doprinose osnaženom nervnom sistemu, boljoj cirkulaciji, oslobađanju od napetosti i povećanoj pokretljivosti tela.

U toku 2013.godine svake nedelje objavljivaćemo po jednu asanu uz opis asane i spisak dobrobiti, terapeutskih indikacija i kontraindikacija.

Paripurna Navasana – Poza čamac
(paripurna na sanskritu = ceo, kompletan; nava na sanskritu = čamac)
Navasana je dobila ime po tome što podseća na brod. Zadržavanje u ovoj asani je od 10-20 sekundi do nekoliko minuta.

Anatomski fokus: tiroidna žljezda

Terapeutske aplikacije: tiroidna žljezda, bubrezi, prostata

Dobrobiti: stimuliše rad tiroidne žljezde, bubrega, prostate; jača abdomen i kičmu; stimuliše varenje; pomaže kod stresa.

Kontraindikacije: povrede vrata, astma, proliv, nesanica, problemi sa srcem, menstruacija i trudnoća

Varijacije: ova asana na prvom mestu dovodi do jačanja trbušnih mišića, Ardha Navasana (ardha na sanskritu= polovina) je varijanta kod kojih je između trupa i nogu tup ugao tj.trup i noge su bliže podu

Modifikacije: ukoliko ne možete da potpuno ispružite noge možete da savijete kolena i prebacite pojas oko stopala pa onda nagnete torzo ka natrag i ispružite noge

Greške prilikom izvodjenja asane: zaobljena leđa i savijena kolena

Preporučite drugima ...Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterPin on PinterestShare on TumblrEmail this to someone

Leave a Reply