Padmasana – Poza Lotos

Preporučite drugima ...Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterPin on PinterestShare on TumblrEmail this to someone

Padmasana – Poza Lotos
(padma na sanskritu = lotos)

Padmasana spada u sedeće asane i u ovom položaju se sedi u toku meditacija i vežbi disanja-pranajama.  Tokom meditiranja u ovoj asani energija nesmetano kruži kroz čakre koje se obično predstavljaju lotosovim cvetom i smatra se da je tako ova asana dobila ime. Padmasana spada u zahtevnije položaje i ne preporučuje se izvođenje  ove asane bez supervizije instruktora  ukoliko nemate  prethodno iskustvo. 
PadmasanaDobrobiti: smiruje um; stimuliše rad organa u abdomenu i karlici; isteže skočne zglobove i kolena; olakšava menstrualne bolove i bolove kod išijasa; intenzivno vežbanje ove asane tokom trudnoće olakšava porođaj
Kontraindikacije: povrede kolena i skočnih zglobova
Napomena: 
ovu asanu treba izvoditi oprezno i postepeno jer može doći do povrede zbog jakog istezanja u skočnim zglobovima i kolenima. Zato se preporučuje, u početku, tek nekoliko sekundi zadržavanja u asani, a upornim svakodnevnim vežbanjem to vreme produžavati; savet je i  da se u toku vežbanja promeni noga koja se nalazi gore kako se ne bi uvek na isti način opterećivala ista noga; preporučuje se da se u toku vežbanja promeni noga koja se nalazi gore da se ne bi uvek na isti način opterećivala ista noga
Varijacije: kao “lakša” varijanta ove asane je ardha padmasana ili Polulotos u kojoj se jedno stopalo nalazi na preponi druge noge koja se samo podvuče ispod kolena savijene noge
Modifikacije: ukoliko ne možete da držite kolena na podu možete ispod kolena podmetnuti savijeno ćebe
Preporučite drugima ...Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterPin on PinterestShare on TumblrEmail this to someone

Leave a Reply