Malasana– Poza venac

Preporučite drugima ...Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterPin on PinterestShare on TumblrEmail this to someone

Asane su stavovi ili položaji tela u jogi i one čine važan element vežbanja joge. Fizičke vežbe u jogi zvane asane predstavljaju nenaporne vežbe koje obezbeđuju nežno istezanje koje pogoduje održavanju vitalnosti zglobova, mišića, ligamenata, tetiva i drugih delova tela. Asane doprinose osnaženom nervnom sistemu, boljoj cirkulaciji, oslobađanju od napetosti i povećanoj pokretljivosti tela.

U toku 2013. godine svake nedelje objavljivaćemo po jednu asanu uz opis asane i spisak dobrobiti, terapeutskih indikacija i kontraindikacija.

Malasana – Poza venac
(mala na sanskritu = venac, brojanica)
Malasana je dobila ime po tome što u ovoj asani osoba čuči i tako liči na perlu, a mala na sanskritu znači perla, ali i venac ili brojanica. Zadržavanje u ovoj asani je od 30 sekundi do nekoliko minuta.
Malasana1 namaskar
Anatomski fokus: butine
Dobrobiti: isteže prepone, skočne zglobove i donji deo leđa; jača i tonira stomačne mišiće; ublažava bol u donjem delu leđa za vreme menstruacije
Kontraindikacije: povrede kolena i donjeg dela leđa
Napomena: ukoliko ne možete da izdržite u dubokom čučnju podignite pete s poda tj.čučanj radite na nožnim prstima; ukoliko se kolena naginju ka unutra (pravilan položaj je da su kolena usmerena u istom pravcu kao stopala), laktovima ih pridržavajte u pravilnom položaju 
Varijacije: kod ove asane je bitan čučanj, a ruke mogu da budu u namaskaru kao na slici gore, ili mogu da budu u zadnjem namaskaru, zatim na podu ili isprepletene ispred lica u tzv.garuda položaju kao na slici dole
Malasana 2 garuda
Modifikacije: ukoliko ne možete da čučnete u duboki čučanj, stavite savijeno ćebe ispod peta
Greške prilikom izvodjenja asane: pogrešan položaj kolena ka unutra
Preporučite drugima ...Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterPin on PinterestShare on TumblrEmail this to someone

Leave a Reply