Bhujapidasana – Poza sa pritiskom na ramena

Preporučite drugima ...Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterPin on PinterestShare on TumblrEmail this to someone

Asane su stavovi ili položaji tela u jogi i one čine važan element vežbanja joge. Fizičke vežbe u jogi zvane asane predstavljaju nenaporne vežbe koje obezbeđuju nežno istezanje koje pogoduje održavanju vitalnosti zglobova, mišića, ligamenata, tetiva i drugih delova tela. Asane doprinose osnaženom nervnom sistemu, boljoj cirkulaciji, oslobađanju od napetosti i povećanoj pokretljivosti tela.

U toku 2013.godine svake nedelje objavljivaćemo po jednu asanu uz opis asane i spisak dobrobiti, terapeutskih indikacija i kontraindikacija.

Bhujapidasana – Poza sa pritiskom na ramena
(bhuja na sanskritu = ruka ili rame, pida na sanskritu = pritisak ili bol)

Bhujapidasana je balansirajuća poza gde balansiramo na rukama sa kolenima na ramenima, otud potiče ime ove asane. Zadržavanje u ovoj asani je od 30 sekundi do 1 minut.

Bhujapidasana
Anatomski fokus: prepone
Dobrobiti: ojačava ruke i zglobove šake; tonira abdominalne mišiće, poboljšava balans.
Kontraindikacije: povrede ramena, laktova, zglobova šake i donjeg dela leđa
Napomena: ukoliko imate problema sa održavanjem balansa možete ispod sedalnog dela staviti “cigle” i nasloniti taj deo na njih

 

Preporučite drugima ...Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterPin on PinterestShare on TumblrEmail this to someone

Leave a Reply