Balasana – Poza deteta

Preporučite drugima ...Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterPin on PinterestShare on TumblrEmail this to someone

Asane su stavovi ili položaji tela u jogi i one čine važan element vežbanja joge. Fizičke vežbe u jogi zvane asane predstavljaju nenaporne vežbe koje obezbeđuju nežno istezanje koje pogoduje održavanju vitalnosti zglobova, mišića, ligamenata, tetiva i drugih delova tela. Asane doprinose osnaženom nervnom sistemu, boljoj cirkulaciji, oslobađanju od napetosti i povećanoj pokretljivosti tela.

U toku 2013.godine svake nedelje objavljivaćemo po jednu asanu uz opis asane i spisak dobrobiti, terapeutskih indikacija i kontraindikacija.

Balasana – Poza deteta
(bala na sanskritu = dete)
Balasana je poza za odmaranje. Zadržavanje u ovoj asani je od 30 sekundi do nekoliko minuta.

Anatomski fokus: butine
Terapeutske aplikacije: stres
Dobrobiti: blago isteže i opušta donji deo leđa kukove, butine i skočne zglobove; smiruje um i pomaže kod stresa i umora; ublažava bolove u vratu i ledjima; obnavlja energiju i stimuliše varenje.
Kontraindikacije:povreda kolena, proliv i trudnoća
Napomena: obično ne dišemo svesno i potpuno u zadnji deo torzoa, a ovaj položaj nam upravo to omogućava – dok ste u ovom položaju zamislite kako prilikom udaha ‘povezujete’ zadnji deo torzoa sa plafonom i onda prilikom svakog izdaha pokušajte da opustite torzo i da ga spustite što više ka podu
Varijacije: radi većeg istezanja ledja možete ruke da ispružite napred
Modifikacije: ukoliko ne možete da sedite na petama u ovoj pozi možete izmedju zadnjice i butina da stavite debelo savijeno ćebe
Greške prilikom izvodjenja asane: razmak izmedju butina i razmak izmedju zadnjice i peta

Preporučite drugima ...Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterPin on PinterestShare on TumblrEmail this to someone

Leave a Reply